Jachtbouwers weer op koers!
Voor dit symposium waren diverse sprekers uitgenodigd die de actuele problematiek aan de ruim 160 aanwezigen presenteerden. Ronald Jans was gevraagd om de Nederlandse Jachtbouwers handvatten te geven hoe zij hun ideeën kunnen concretiseren. Hierbij heeft hij nadrukkelijk gesteld dat het van groot belang is om een helder beeld van de toekomst voor hun bedrijf te hebben. SWOT zit natuurlijk niet voor niets in SWOT Marketing. O.a. deze methode werd aangereikt aan de jachtbouwers om ze behulpzaam te zijn bij het vormen van een beeld van de toekomst. Een van de eerdere sprekers drs. Herman Konings had aangegeven: “De toekomst moet je niet voorspellen maar je moet hem maken”. Om hiermee maar aan te geven dat een proactieve houding van het grootste belang is op dit moment.
Er werd enthousiast gereageerd door de aanwezigen. Een duidelijk signaal dat de boodschap van kansen en mogelijkheden overgekomen was.
Tijdens het symposium werden de deelnemers in staat gesteld om de recentelijk geïntroduceerde Process Monitor in te vullen. In deze Monitor komen 10 commerciële processen aan de orde waarover elk 4 vragen worden gesteld. Men moet een beoordeling geven van de mate waarin de uitspraak van toepassing is op het eigen bedrijf. Hierdoor ontstaat een goed beeld over de huidige situatie. Door aan te geven wat de gewenste situatie in de toekomst moet zijn, wordt duidelijk waar de komende periode aan gewerkt moet worden. Door de samenwerking met Check your Process is SWOT Marketing nu in de gelegenheid om een set aan gedegen onderzoeken aan te bieden de directies van bedrijven ondersteunt om hun processen verder te ontwikkelen. Hierbij staat SWOT Marketing de Nederlandse Jachtbouwers met raad en daad bij.
De Process Monitor kan via de website www.swotmarketing.nl benaderd en ingevuld worden.